27 Aralık 2012 Perşembe

Çikolatayı Niye Severiz?


Canım sıkılınca bir araştırmalıyım dedim bakın bulduğum sonuçlar ne oldu;

Çikolata içinde yer alan bazı maddeler doğrudan beyni etkiliyormuş. Çikolata kafein, tyramine ve tryptophan içeriyormuş. (Tabii ki yine bu terimleri bilmiyorum :D) Bu maddeler beyinde, kendimiz mutlu hissetmemizi sağlayan dopamine ve serotonin salgılanmasına neden oluyormuş. Bu durumda, çok çikolata yersek çok mutlu olmamız gerekmiş. Hayır, öyle olmuyor. Ço
k fazla çikolata yemek vücudumuzda çok serotonin salgılanmasına neden oluyormuş. Aşırı serotonin de baş ağrısı yapıyor. En iyisi çikolatayı ölçüyü kaçırmadan, dozunda yemekmiş. Başka bir kaynakta da bu yazıyordu: Çikolatanın içeriğindeki kakaoda bulunan antioksidan özelliğe sahip flavonoidler düşük yoğunluklu lipoproteinlerin kötü kolesterolü önlediği için kalp-damar hastalıklarıyla ferç riskini azalttığını ortaya koydular. Ve böylece bayanlarda çikolataya rahatlıkla yemelerinde bir sakınca olmadığını kanısına varıldı.

Oğlum o zaman hep çikolata yediğimizde mutlu oluyoruz yani. İyiymiş. :D Ama bence daha farklı nedenleri olmalı. Tamam ben mesela çikolata yediğimde evet mutlu oluyorum çok da sevimli oluyorum. Hatta çikolataya öyle bir dalıyorum ki bazen ağzım burnum Nutella olmuyor değil. Neyse yorumlar sizin. :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder